Specialistische bureaus bundelen krachten met oprichting Label34

Henry Handsome

Vandaag lanceren digital marketingbureau Gradient, brand designbureau Henry Handsome en digital development bureau Synetic het collectief Label34.

Binnen dit strength-based label komen de drie expertises en alle aanwezige talenten van het Amsterdamse bureau en de Haarlemse bureaus samen. Volgens plan zullen in de komende jaren meer specialistische bureaus zich hierbij aansluiten. De visie is het maximaliseren van ondernemerschap. Dit door enerzijds als specialistische one-stop-shop opdrachtgevers beter te bedienen én tegelijk een geïntegreerd kenniscentrum voor medewerkers uit te bouwen. De combi leidt tot snelle en gerichte groei voor klanten en talent.

Talentontwikkeling


Niet alleen opdrachtgevers, maar ook alle 85 medewerkers profiteren van het partnerschap tussen de bureaus. Zo is – samen met ondernemerschap en creativiteit – talentontwikkeling een van de pijlers. Hiervoor organiseren de bureaus onderling kennissessies en kennisevents voor klanten. Ook starten zij een intercompany traineeship, waarmee huidige en komende talenten zich op meerdere fronten kunnen ontwikkelen. “Binnen onze bureaus staat competentieontwikkeling centraal; hier vonden wij elkaar ook in”, zegt Joost Appers, Executive bij Synetic.

“Nu we zoveel kennis in huis hebben, is het zonde als we hier geen gebruik van maken. Bovendien verstevigen wij hiermee onze positie op de arbeidsmarkt, we kunnen young professionals als collectief echt veel bieden. Daarom is ons doel dat binnen het eerste jaar alle werknemers kennis opdoen bij een partnerorganisatie. Ik vind het tof dat we op deze manier onze eigenheid kunnen behouden, terwijl we als totale organisatie stevig uitbreiden.”

Strength-based ondernemerschap


De labelnaam is gebaseerd op de 34 CliftonStrengths, een wetenschappelijk onderbouwde ontwikkelingsmethodologie voor persoonlijk leiderschap. Alle drie de aangesloten bureaus hebben dit in hun organisatie verweven en na jarenlang samenwerken herkenden zij zich in elkaars competenties. Roel Stevens, Strategy Director bij Henry Handsome, licht toe:

“Wij ervaren dat je talenten hebt in plaats van creëert. Wanneer iedereen doet waar hij of zij in floreert, dan vergroot dit het werkgeluk en maximaliseer je efficiëntie. Onze competenties zijn vooral pragmatisch-strategisch, wat je kunt definiëren als ondernemerschap. Zo bezitten de zes aandeelhouders binnen het collectief gezamenlijk bijna honderd jaar ondernemerservaring. Die drive zien wij ook terug in veel van onze werknemers en opdrachtgevers. En dat kenmerkt Label34 voor mij: ambitieuze mensen helpen groeien in datgene waar zij in excelleren.”

Talentontwikkeling

Niet alleen opdrachtgevers, maar ook alle 85 medewerkers profiteren van het partnerschap tussen de bureaus. Zo is – samen met ondernemerschap en creativiteit – talentontwikkeling een van de pijlers. Hiervoor organiseren de bureaus onderling kennissessies en kennisevents voor klanten. Ook starten zij een intercompany traineeship, waarmee huidige en komende talenten zich op meerdere fronten kunnen ontwikkelen. “Binnen onze bureaus staat competentieontwikkeling centraal; hier vonden wij elkaar ook in”, zegt Joost Appers, Executive bij Synetic.

Vragen over dit artikel of sparren over wat dit voor jouw organisatie kan betekenen?

Wij denken graag met je mee

Neem contact op