De kracht van een vernieuwd employer brand

strategy
ux research
digital design
development
Employer branding
Croonwolter&dros

Nieuw podium voor het werken bij-verhaal

De kracht van een vernieuwd employer brand

Voor de pas ontwikkelde werkgeverspropositie was Croonwolter&dros - één van de grootste technische dienstverleningen van Nederland met een focus op in elektrotechniek, werktuigbouw, automatisering en informatisering - op zoek naar een sterk employer brand. Hiervoor is het concept ‘Made by’ ontwikkeld waardoor je als potentiële werknemer voelt dat je impact kan maken én tegelijkertijd een visueel onderscheidend verhaal in de markt brengt. Om het vernieuwde employer brand krachtig neer te zetten, kon een nieuwe werken bij-site, losgekoppeld van de corporate website, niet ontbreken.

Future made by you

Het concept zet de projecten en mensen van Croonwolter&dros in de spotlight. De lijnen en het grafische label ‘Made by’ zetten kracht achter het verhaal waarbij samenwerking en innovatie belangrijk is. Het is niet alleen een weergave van het werk, maar ook een uitnodiging voor nieuwe talenten en specialisten.

De doorvertaling van het emloyer brand in een passende werken bij-site

Het is van belang dat de candidate journey zo eenvoudig mogelijk is. De sollicitant moet binnen enkele klikken van oriënteren naar solliciteren. Samen met de klant hebben we de beste flow uitgewerkt in wireframes en deze doorvertaald naar passende designs. De employer branding brengt een andere boodschap over dan het corporate verhaal, daarom kreeg de werken bij-site een eigen look en feel krijgen met herkenning van Croonwolter&dros. De kleine creatieve ‘grapjes’ en iconen de we hebben toegevoegd weerspiegelen het vakmanschap en maken de website luchtig zonder professionaliteit te verliezen.

Het conversiepercentage is door de nieuwe employer brand al verviervoudigd

Het sterke en karaktervolle employer brand en de koppeling van een nieuw ATS-systeem kunnen er veel makkelijker campagnes gedraaid worden en zijn er meer data-inzichten beschikbaar dan het vorige systeem. Dit zorgt ervoor dat de conversiepercentage nu al verviervoudigd is.

‘Het is fijn samenwerken met Henry Handsome. Ze namen mijn eerste opzet goed mee in de UX fase, vertaalde de boodschap van de nieuwe employer value proposition door in het design en hebben een directe schakel met development partner Synetic. Zo konden we tijdig complexiteit beoordelen en weloverwogen ontwerpbeslissingen maken, wat resulteert in een site met meer flexibiliteit, data-inzichten en conversie.’

Dylan van Velzen
Marketing & Communicatie Medewerker Croonwolter&dros
Klant
Croonwolter&dros
Diensten
Strategy - Digital Design - UX Research - Development door Synetic - Employer Branding

Klaar om een clever brand te bouwen?

Neem contact op