Wat gebeurt er als de voormalig CTO van Schiphol en een ervaren developer de handen ineenslaan om de wereld van toegang en identificatie volledig te veranderen? Dan ontstaat een snel groeiende start-up die binnen een mum van tijd aansprekende klanten aan zich bindt en prestigieuze innovatieprijzen wint!
Als je een telefoon kunt ontgrendelen met je gezicht en je verwarming kunt aanzetten met je stem, waarom zou je dan een ticket nodig hebben om een evenement binnen te komen, een polsbandje om een drankje te bestellen of een paspoort om in te checken? FastID zegt: het hoeft niet meer! En maakt een entree op de markt met een app voor je eigen digital ID. We ontwikkelden een merk from scratch voor deze Digital ID app.
FastID werkt aan een toekomst waarin inchecken en identificeren makkelijker worden gemaakt. Het beeld van de toekomst dat centraal staat in onze strategie, was leidend voor design. Alles draaide daarin om toepasbaarheid. Om snelheid, veiligheid en gemak. Het merk mag best een beetje aaibaar worden, met vriendelijke kleuren, ronde vormen en veel menselijke ervaringen in fotografie. Alles met een hi-tech randje.
De vos symboliseert de slimheid van de app, en is de Robin Hood die je jouw eigenaarschap over jouw gegevens teruggeeft.
Als Clever Brand Partner opereert Henry als de marketingafdeling van FastID. We leveren ‘Power on Request’. Samen stemmen we elk kwartaal de strategie af en bedenken we de tactiek voor de nabije toekomst. In nauwe samenwerking bouwen we aan het merk en creëren we content. Alles wat we doen wordt voortdurend gemeten. Deze door data gedreven aanpak zorgt dat we continu kunnen leren en verbeteren.
‘Wij moesten van een idee naar een merk, Henry is in staat geweest om onze visie zichtbaar te maken in tekst en beeld en een technische oplossing een menselijk gevoel te geven.’