Mr Work is een HR-Tech bedrijf uit Rotterdam dat werkgevers via social media verbindt aan de juiste doelgroep. Zij creëren een ‘talentpool’ die engaged is met het bedrijf en zetten daarin vacatures uit.
Groei, groei en nog eens groei. Met een Clever Brand tillen we het bedrijf intern en extern naar een steeds hoger niveau. MrWork groeide in korte tijd uit van start-up tot scale-up. Met 40 medewerkers en inmiddels al twee kantoren in Rotterdam en Manchester was de onderneming klaar voor een volgende stap. MrWork zette in op een hernieuwde focus en een krachtige visuele uitstraling. Een Clever Brand dus!
In een serie strategische sessies definieerde Henry de merkessentie en herpositioneerde hij het merk als duidelijke tegenpool van de traditionele recruiters. Het verschil: wij geloven niet in werven, maar wel in verleiden!
Wij ontwikkelden een logo dat de menselijke verbinding tussen werkgever en werknemer op een fluïde manier visualiseert. Het werd een icoon met een fashionable gevoel. In het beeldconcept lieten we de personen áchter de social media-accounts uit de talentpool zien.
Daarnaast illustreerden we de stream van social accounts die door MrWork aan de ‘talentpool’ worden toegevoegd. Zo maakten we het onzichtbare zichtbaar: verleiding aan het werk! Want dat is het werk van MrWork.
Het merk van MrWork komt tot leven in een bonte verzameling middelen, die samen één verhaal vertellen. Van video tot animatie en van web tot print. Binnen het concept van verleiding kreeg fotografie de belangrijke rol om dit techbedrijf meer allure en persoonlijkheid te geven.
‘Loodgieters hebben een huistijl. Wij hebben een merk.’