Young Impact helpt jongeren om de wereld te verbeteren op een manier die bij hen past. De stichting reist het hele land door om hen in actie te laten komen voor thema's als klimaat, diversiteit en gezondheid.
Young Impact vroeg Henry om op verkenning te gaan. Met een Clever traject gingen we op zoek naar de ziel van Young Impact. Op weg naar de merkessentie ontrafelden we de ‘Why’. Samen werkten we doelgroepen specifieker uit en deden we onderzoek naar relevante triggers.
We zochten - en vonden - de juiste balans tussen street culture en toegankelijkheid. Op basis van onze inzichten schreven we het merkverhaal dat ons bracht tot de nieuwe pay-off die sindsdien het verschil maakt: Start something!
Toen alle strategische kaders stonden, konden we het onzichtbare zichtbaar gaan maken. Dit design moet je meteen raken. Wakker maken. In beweging brengen.
We bouwden het beeldmerk op met drie stuwende krachten: een vonk, een beweging en een bliksem. Young Impact is de vonk die talent in beweging brengt om de maatschappij te veranderen. De dominostenen symboliseren dat iedereen een beweging kan starten. De bliksem is de impact van acties.
Met de Visual Identity als solide basis ontwikkelden we een website waarin we nieuwe vormen van interactie gebruiken om een relatie te bouwen tussen jongeren en Young Impact.
Om jongeren het hele jaar in actie helpen te komen, lanceerde Young Impact in 2021 vier nieuwe proposities. Henry gaf deze proposities een eigen gezicht door een schetsmatige laag toe te voegen, bekend uit de street-art. Street-art gaat over het achterlaten van je eigen mening of stempel in de publieke ruimte. Met deze extra laag krijgt het merk een persoonlijke touch die de stem van de impactmaker vertegenwoordigt.
‘We hadden een logo. Nu hebben we een verhaal dat jongeren raakt!’