Wist je dat de eerste vrouw van Albert Einstein, natuurkundige Mileva Marić, aanzienlijk heeft bijgedragen aan zijn baanbrekende wetenschap? De geschiedenis zit vol onzichtbare vrouwen. Vrouwen die belangrijke bijdragen hebben geleverd op het gebied van wetenschap, economie, zakenleven, media en kunst en wier werk onopgemerkt is gebleven. Het is tijd voor een award voor deze vrouwen die onderbelicht blijven in het zakenleven.
Henry Handsome heeft de Women's Visibility Awards tot leven gebracht door een opvallende visual identity, campagne materiaal, event design en digitaal design te creëren.
De visual identity en het webdesign stelt de verhalen van krachtige vrouwen centraal, met een illustratief oog als keyvisual. Het expressieve kleurenpalet van zwart, bruin, fuchsia en warme gradients straalt de vrouwelijke kracht en levendigheid uit. Dit alles wordt gecombineerd met inspirerende headliners zoals "Taking down the wall of invisibility, brick by brick" en "The one who wrote the future in Tech," die deze vrouwen in de spotlights heeft gezet tijdens het award-event.
Dit was geen gewoon project; het moest impact maken, een positief gevoel opwekken maar ook een blijvende indruk achterlaten. As Henry says; Clever, bold & memorable! Door de verhalen van powervrouwen te vertellen, inspireren we een nieuwe generatie vrouwen.
‘1 uur met team Henry Handsome om mijn idee uit te leggen, that’s it. Zo goed zijn ze daar (ze luisteren echt) en het klopte meteen niet een aanpassing gemaakt. Het zijn superstars in design en branding.’